אמצעי זהירות בעת ניסור בטון – המדריך המלא

אמצעי זהירות בעת ניסור בטון

ניסור בטון נחשב לאחת מעבודות הבטון הנפוצות ביותר, ולכן הוא מהווה משתנה משמעותי בתחום הבנייה כמכלול. אלא שזוהי עבודה שאינה פשוטה בהכרח, ואשר עלולה לגרום גם לפגיעות בנפש או ברכוש. החדשות הטובות הן שבאמצעות נקיטת אמצעי זהירות, אפשר להקטין את הסיכון לפגיעות אלה למינימום האפשרי.

ציוד בטיחותי

ניסור בטון צריך להיעשות באמצעות כלים ייעודיים המותאמים לביצועה של משימה ספציפית. גם מבחינה בטיחותית, נכנסים לתמונה פריטים חיוניים: הגם שעבודות ניסור רבות נעשות באמצעות מכשירים טכנולוגיים, המופעלים באופן אוטומטי או באמצעות שלט רחוק, הפועלים הנמצאים באזור הניסור חייבים להצטייד במסכה כנגד האבק (תוצר לוואי עיקרי של הניסור), כמו גם במשקפי מגן כנגד פגיעה מרסיסי הבטון.
מבחינה טכנית, עבודות ניסור בטון בירושלים יכולים, כמובן, לבצע רק אנשים המוכשרים לכך. בנוסף, חשוב לתת את הדעת על כך שעבודות מסוימות דורשות גם אישור מהנדס בניין, ולעתים אף פיקוח שלו על העבודה.

הפגיעה הסביבתית

סביבה הסמוכה למקום בו מתבצע ניסור בטון היא, פשוטו כמשמעו, סביבה מסוכנת. הניסור עלול להביא ליצירת בורות, ועקב כך להוביל גם לסכנת נפילה. כדי להקדים תרופה למכה, יש לתחום היטב את השטח, ולוודא כי גורמים שאינם מורשים לא יוכלו להיכנס אליו. מקרים של נפילות באתרי הניסור, למרבה הצער, התרחשו במהלך ההיסטוריה, והובילו לועדות חקירה ותחקירים.
חלק ניכר מעבודות ניסור הבטון מבוצעות באמצעות מים: אלה מגדילים את היעילות של הניסור, ואף מקטינים את כמות האבק המצטבר בתהליך. עם זאת, המים גם יוצרים סכנת נפילה, ועקב כך מצריכים נקיטת אמצעי זהירות שימנעו זאת: נעליים שמונעות החלקה, למשל, או הקטנת הגישה לאזור לאנשים שאינם קשורים לעבודת הניסור.

ואיך אפשר בלי התשתיות?

כשמדברים על בטיחות, בהקשר של עבודות בטון שונות, ברור שלא ניתן להוציא מהמשוואה פגיעה לא רק בבני האדם המבצעים את המלאכה, אלא גם בתשתיות סמוכות למקום העבודה. את עבודת הניסור יש לבצע רק כאשר מוודאים כי מאחורי קיר הבטון אין תשתיות חיוניות של חשמל, מים או אינסטלציה, אשר פגיעה בהם מהווה סכנה לרכוש ולנפש גם יחד. הניסור חייב להיות מדויק, בהתאם לתוכניות של המבנה, ובאמצעים שעושים זאת באופן יעיל, ועם מינימום נזק.

חיוג מהיר
יצירת קשר
איך נוח לך לדבר איתנו?
מלא/י את הטופס הבא ואנו נשמח ליצור איתך קשר בהקדם.
טלפון לבירורים כללים:
050-3281825
פקס:
02-6418205
דואר אלקטרוני:
rapid@philippe.co.il