ההבדלים בין ניסור בטון בירושלים לניסור בטון בתל אביב

ההבדלים בין ניסור בטון בירושלים לניסור בטון בתל אביב

הפעולה של ניסור בטון היא תמיד פעולה מורכבת, שחייבת להיעשות על ידי חברות מקצועיות הפועלות בתחום. כל מי שהתנסה בכך, יוכל להעיד כי לכל מקרה ישנם חוקי משחק שונים, הנקבעים בהתאם לסוג החומר הספציפי, לעוביו, ולמאפיינים אחרים של המבנה גם יחד. אלא שמה שברור הרבה פחות, ואשר דורש הבהרה, הוא שגם לאזור הספציפי בו נמצא המבנה יש חשיבות מכרעת על אופן הניסור שלו.
מהבחינה הזו, הנחת היסוד היא אחת: ניסור בטון מחזיק בתוכו את כל האמצעים להיות שימושי ואיכותי בכל קנה מידה, ולשמר במידה הראויה ביותר את המעטפת החיצונית של הבניין כולו. מהם מאפייני הניסורים בירושלים ביחס לתל אביב? ואיך עושים זאת נכון?

בטון, ולא בלוקים

ההבדל המשמעותי הראשון בין ניסור בטון בירושלים לבין כזה הנערך בתל אביב (כמו גם באזורים רבים אחרים של מדינת ישראל), נוגע לכך שבחלק הארי של המקרים, חומר הגלם שצריך לנסר שונה בתכלית. בתל אביב, הבנייה מבוססת לרוב על בלוקים, ולכן נדרשים אמצעים שיכולים להתמודד היטב עם הבלוקים. פעולות אלה שונות בעשרות מונים מאשר ניסור בטון בירושלים, ניסור הנדרש עקב העובדה שהחלק הארי של המבנים בעיר הבירה של ישראל אכן בנויים מבטון, ולא מבלוקים או מחומרים מקבילים אחרים.

סוגיה משמעותית אחרת שיש לתת עליה את הדעת נוגעת למעטפת המבנה, כאשר גם כאן ניתן להצביע על הבדלים בין הבנייה הנפוצה בירושלים לבין זו המאפיינת את תל אביב וגוש דן (כמו שיש הבדלים בין אינסטלטור בירושלים לאיסטלטור בנתניה).  המעטפת בירושלים עשויה לרוב מאבן ירושלמית, מה שלא מותיר ברירה אחרת אלא לנסר את המבנה כולו. לעומת זאת, בתל אביב המעטפת הנפוצה היא מעטפת טיח, שמצריכה אמצעי התמודדות שונים.

אז איך מתחילים?

כפי שנטען מעלה, לא ניתן אפילו לחשוב על ביצוע ניסור בטון בירושלים מבלי להיעזר בחברות מקצועיות, ורצוי כאלה המחזיקות בניסיון רב שנים בתחום. על החברה להחזיק בכל האישורים הנדרשים לצורך פעילותה בתחום, ולעמוד בתקני הבטיחות המחמירים ביותר. בנוסף, יש לעבוד עם החברה אל מול הסכם עבודה כתוב, המפרט את כל ההיבטים של התהליך, כולל לוחות הזמנים, וכמובן – המחיר.
באשר לאזור השירות של החברה, מומלץ להעניק עדיפות לחברות הפועלות בירושלים ובסביבה, ולו בזכות ההיכרות שלהן עם מאפייני הבנייה של העיר (כפי שראינו מעלה על קצה המזלג). החדשות הטובות הן שהביקוש ההולך וגובר לחברות הפועלות בתחום של ניסור בטון בירושלים, פועל יוצא של הליכי הפיתוח המאסיביים של העיר בשנים האחרונות, הביא להקמתן של מספר לא מבוטל של חברות בתחום, המספקות מענה זה או אחר. בחירה בחברה בעלת נסיון תביא לביצוע הפעולה בזמן המהיר ביותר, ובצורה מקצועית ונקייה.

חיוג מהיר
יצירת קשר
איך נוח לך לדבר איתנו?
מלא/י את הטופס הבא ואנו נשמח ליצור איתך קשר בהקדם.
טלפון לבירורים כללים:
050-3281825
פקס:
02-6418205
דואר אלקטרוני:
rapid@philippe.co.il